Sokong Plan Transformasi Negara

Sokong Plan Transformasi Negara

Thursday 28 May 2015

Melancong ke singapura ( Day 2 )

Assalamualaikum..

Day 2

Day 2 nih mmg dah plan nak pi USS saja, hehe. Kami beli tiket online dari web resort world sentosa, dapat seorang SGD 68 tgh promo, dapat SGD 5 free voucher makan dan beli barang dalam USS, pastu dapat express pass ke Puss in Boot adventure, baru punya mainan tuh..

So pagi tuh bangun awal, makan lu sikit roti dengan tuna then kami gerak dalam kui 8 dari hotel ke ferrers park mrt, terus ke habour front mrt. situ lak kita stop di vivo city mall, sebelum ke sentosa express kami terjumpa food court..apa lagi..lapaqq kan..sebatt duluu..hihi

Pas makan kami naik ke tingkat 3 vivo city mall tu ke sentosa express. Sini leh ambik train dia ke waterfront di mana USS berada..tiket dia sorang SGD 4 je..p balik dalam sentosa island tuh.

Sebelum naik Sentosa express



Kami turun waterfront station tuh..jalan sikit dalam 200m sampai ke USS, ingatkan kami awai..rupanya ada dah mai lagi awai..kami dalam kui 9.15am da sampai..tapi kui 10 baru bukak.. so lepak2 lu ambik gambar di luaq USS la kan..heheh
Ha..kui 9.15am dah ramai macam nih..

Mau ada gambaq depan nih..hehe
Ini juga wajib ambik..hehe


Dalam USS nih..1st skali serbu mmg Transformaer la..haha mmg aim tuh saja pon...tapi bila dah masuk..alaa itu je kee..huhu bagi 6/10 je laa...
Dengan Optimus prime..hehe

Dalam nih banyak gila kot game.. kami main rasanya tak sampai 70% dr game semua kot..paling tak tahann masa nak main Puss in boots adventure, baru nak naik terus rosak..pastu sampai ke sudah rosak..takleh main..adoiii laa... Antara banyak2 paling suka ancient mummy la..mmg kaw2 punya..pastu dalam jurrasic park lak main air..huhuh habiss basah.. Dalam nih ada macam2 gak kedai makan halal dan juga ada surau..so mudah gak laa dalam nih berbanding di Disneyland hong kong..

Nak masuk tgk elmo..

wife depan madagascar area

Di far far away land..

Depan ancient egypt

Geng saseme street

Dapat ernie saja..huhu

Di depan transformer ride

nih dapat interaksi dengan optimus prime

hat ni la..baru nak main dah rosak..serr...

Kami dok sini sampai 6.30pm gak aa sebab dia tutup kui 7pm..kami keluaq ke waterfront station, kami gerak imbah station lak..saja ronda2 sini..macam2 gak ada sini, ada merlion besor, ada skyride, ada tiger sky tower, ada skyline luge..

Sebab kesuntukan masa kami naik skyride saja la.. one way dari atass sekali imbah lookout tu..turun ke Beach station..menikmati pemandangan pulau dari atas tuh..gayat gak weii..huhu
Sempat gak wefie atas tuh..huhu

Foreground gayat kaku jangan ambik kesah..nikmati background yg bess tuh

Dari beach station tu saja la round2 tgk pantai buatan dia, ermm xda la apa menarik sgt.. Sebab da letey so kami ingat nak balik saja la.. Tapi p ke beach station tu punya la panjang org nak bali ke vivo city naik train.. 

Tiba2 nampak ada bus, tanya la nak p mana dia kata p harbourfront station, cun aa mmg nak p sana, free lak tu.. Apa lagi naikk aa.. Cun2 ada 2 kosong ja utk kami.. Naik ja bua trus jalan turun.. De beach tu ada la dalam 10-15 min jalan ke habour station. Sebab kami nak naik mrt, kena la jalan pi vivo city tu dalam 5 min jalan a.

Sampai vivo city tu kami pi makan la.. Makan tmpat sama tadi pagi di food court dia.. Wife makan yong tau fu.. Aku makan nasi padang je aa.. Price sana ok laa.. Cuma convert p duit malaysia.. Bebann gak rasaa


Pas makan kami ternampak ada Giant dalam vivo city ni, kami pon singgah jap la ingat nak beli roti dan mnuman sikit.. Tgk price barang2 dia tkejut gak.. Hampir sama price malaysia malah ada yg lagi murah kot.. So beli apa2 tg patut terus balik aa p harbour front mrt, naik ke ferrers park.

Kami sampai agak dalam kui 9 jalan nak balik hotel, tengok banyak lak bangla dok lepak atas padang2 dekat spanjang jalan nak ke hotel, hmm ni tradisi diorang la kot eh.. 

Duhh habis hari kedua.. Penatt nyaa kaki pon sakit dahh.. Huhu 

Bersambung..


No comments:

Post a Comment