Sokong Plan Transformasi Negara

Sokong Plan Transformasi Negara

Friday 20 February 2009

Pantun Kasih Sayang

Assalamualaikum dan Salam Perpaduan

Aku lahir pada 20 Februari
Curahan kasih mula diberi
Oleh nenek dan ibu sendiri
Tanpa ayah tetap berseri.

Lahir pada hari Jumaat
Hari yang penuh dengan syafaat
Nasihat keluarga terus ku taat
Setiap detik setiap saat.

Ibu ku seorang tanggung keluarga
Kerja seharian penat tak terhingga
Kasih padaku tidak terhingga
Hanya Allah dapat balas jasanya.

Nenek ku sudah tua
Tok Teh tempat aku bermanja
Ilmu agama cukup tersedia
Agar ku jadi insan berguna.

Abang ku seorang lain tiada
Haris Jeffrey itulah nama
Jarak umur kami jauhla juga
Tautan ukhwah tetap dijaga.

Sekarang aku di universiti
Segulung ijazah aku ingini
Bagi membalas jasa diberi
Aku tabah harung onak dan duri.

Langkah aku masih jauh
Akan ku gerak tanpa berlabuh
Kapal ku ini tiada bersauh
Ombak dan badai terus ku rempuh.

Keluargaku tetap yang utama
Intan terpilih tetap bersama
Hati tak sunyi ada irama
Irama merdu selama-lama.

Terima Kasih Ya Allah!

Engkau kurnia rezeki tak terhingga
Bukan sekadar wang dan harta
Kasih sayang keluarga tercinta
Itulah kuasa Yang Maha ESA.

Terima kasih pada semua sahabat yang teguh bersamaku. Tak tersebut nama setiap seorang, tetapi sentiasa semuanya dalam doaku baik kawan mahupun lawan.

Kita manusia huni 1 dunia
Dunia fana sementara sahaja
Walau tak lama kita bersama
Kasih sayang antara kita kekal selamanya.

No comments:

Post a Comment