Sokong Plan Transformasi Negara

Sokong Plan Transformasi Negara

Friday 5 June 2009

Antara Islam dan Dunia Barat

Assalamualaikum dan Salam Perpaduan

Semalam Presiden Amerika Syarikat, Barrack Obama telah memberikan ucapan bersemangat di kaherah berkenaan permulaan baru dalam hubungan di antara Amerika Syarikat dan dunia Islam.

Rata-rata orang kebiasaan termasuk diri saya sendiri yang menonton dan melihat beliau berucap pasti akan kagum dan gembira dengan kata-katanya bagi merealisasikan sebuah negara yang aman tanpa peperangan sekaligus memastikan Islam tidak dicemar lagi.

Akan tetapi, bila membuat kajian yang lebih mendalam, beliau bukan Presiden Amerika yang pertama yang mengucapkan sedemikian di pentas dunia Islam.

Ramai tokoh agama dan pejuang Islam masih tidak mempercayai kata-kata Obama kerana kebencian dunia Islam terutamanya di Asia Barat terhadap Amerika amat menebal tidak kira apa slogan mahupun perubahan yang ingin dibawakan oleh mereka.

Malah dalam Al-Quran telah menyarankan pada kita agar jangan kita percayakan mentah-mentah kata orang-orang Yahudi (kafir) kerana mereka tidak akan sesekali menjanjikan kesejahteraan ke atas Islam malah tidak akan berhenti-henti mencari jalan melenyapkan Islam di muka Bumi ini.

Apa yang menyedihkan, orang-orang kafir ini sekarang telah mempunyai sayap serta proksi mereka sendiri di kalangan orang-orang Islam sendiri yang sanggup menjadi orientalis dan menentang Islam semata-mata mengejarkan nama serta kekayaan duniawi.

Tidak salah bagi kita mempunyai dan menaruh harapan yang satu hari dunia ini akan kembali sejahtera dan Islam akan dapat menjalinkan hubungan baik dengan pihak-pihak lain.

Akan tetapi, kita mungkin akan salah dan terjerumus dalam perangakap samar jika kita mempercayai yang Amerika ataupun proksi-proksinya akan membawa kesejahteraan berikut dan kita hanya menjadi tunggul bagai bulan jatuh ke riba.

Kita umat Islam sendiri perlu berusaha menjelaskan kepada dunia luar apa itu Islam dan mengapa kita tidak sepatutnya dianggap pengganas seperti yang dilaungkan masyarakat dunia sekarang ini.

Di mana maruah umat Islam jika kita biarkan si kafir itu berdiri atas pentas Islam dan mengucapkan kata-kata manis untuk menyedapkan telinga yang mendengar tetapi tindakannya kabur serta tidak menjurus ke arah penyelesaian.

Sayang seribu kali sayang, kita masih mencari-cari tokoh pemimpin dunia Islam untuk bangun dan bercakap mengenai Islam dan menerangkan apa situasi yang sebenarnya berkaitan isu sesama berkenaan Islam.

Tindakan Obama yang dianggap sebagai wira ini merupakan agenda Amerika semata-mata terutamanya melalui media massa mereka bagi meracun pemikiran dunia untuk menunjukkan keikhlasan dan kehebatan mereka.

Saya menyeru rakan-rakan sekalian agar tidak mempercayai bulat-bulat berita luar terutamanya daripada Amerika agar kita tidak akan tersalah faham dan meragui akan dunia Islam itu sendiri.

Sentiasa kaji dan selidik asas ucapan pemimpin barat serta Yahudi ini agar kita tidak termakan janji manis dan tidak pula dibuai lamunan mimpi yang indah.

Walaupun kita bukan askar yang berjuang di medan perang, tetapi kita tetap mempunyai banyak cara untuk berjihad ke jalan Allah dan saya menyeru rakan-rakan agar menggunakan sepenuhnya ruang yang ada untuk sama-sama kita ingat-mengingati satu sama lain.

Jika kita mempunyai sebarang kemusyikalan dan keraguan, kembali kepada Al-Quran dan As-Sunnah kerana itu sahaja panduan lengkap bagi Islam meneruskan survival dan mencari kekuatan untuk bangun semula menawan dunia seperti di zaman dahulu.

Sama-sama kita berdoa agar saat dan ketika itu pasti menjelang tiba dan moga-moga Allah panjangkan umur kita agar dapat kita sama-sama melihat Nur Islam itu kembali bersinar disegenap dunia.

2 comments:

  1. kta terlalu baik la
    zionis bkn main lg buat satu plan utk menguasai dunia'tp kta xde pown mcm tu
    huhu

    ReplyDelete
  2. zionis mengejar dunia kerana bagi mereka ini adalah syurga bagi mereka yg telah dikurniakan oleh tuhan.
    bagi umat Islam, kesalahan utama yang dibuat adalah perpecahan yang tidak terkira di mana-mana ceruk negara sekalipun seperti yang nabi dah cakap dari dahulu lagi..
    sejauh mana kita plan pon takkan dpt kita jalankan selagi Islam tak bersatu

    ReplyDelete