Sokong Plan Transformasi Negara

Sokong Plan Transformasi Negara

Sunday 11 April 2010

Selamat Maju Jaya Buat Semua

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.

Alhamdulillah syukur pada Ilahi kerana kita diberikan kesempatan untuk terus bernafas di muka bumi Allah ini bagi meneruskan agenda perjuangan kita dan juga objektif utama terutamanya mahasiswa ke universiti ini iaitu bagi mencedok seberapa banyak ilmu yang mungkin.

Hari berganti hari, akhirnya kita sudah sampai semula ke minggu-minggu penuh getir ini iaitu minggu ulangkaji, satu minggu untuk persiapan bagi menghadapi minggu peperiksaan bermula 19 April 2010.

Buat saya dan rakan-rakan pelajar tahun akhir, ini mungkin minggu ulangkaji atau ‘study week’ yang terakhir buat kami dan peperiksaan akan datang mungkin pentas peperanan terakhir kami di Universiti Malaya ini.

Akan tetapi, buat pelajar tahun akhir yang membuat projek tahun akhir terutamanya pelajar kejuruteraan, berakhirnya peperiksaan belum bermakna sdah tamatnya perjuangan kerana masih ada satu perkara yang perlu dititikberatkan.

Seminar projek tahun akhir yang dijangka pada 10 dan 11 Mei 2010 bakal menjadi medan kami untuk meyakinkan para moderator bahawa projek yang telah kami jalankan selama 2 semester ini benar-benar bermanfaat dan mempunyai mutu sebagai projek kajian yang bertaraf tinggi.

Dek sayangkan UM ini, saya mengambil keputusan untuk tinggal lebih lama kerana menyertai kursus yang dianjurkan oleh pihak 3P yang bertajuk Microsoft Cert.Technology Specialist: Microsoft Office Project 2007, Managing Project.

Bukan semata-mata sayang UM, tetapi tujuan utama saya menyertai kursus ini adalah untuk memperoleh nilai tambah yang baik supaya dapat memasarkan diri saya apabila ingin mencari pekerjaan kelak.

Buat adik-adik yang masih baru di UM terutamanya yang menghuni di ASTAR, teruskan perjuanganmu hingga ke titik penamat dengan niat murni untuk menaikkan martabat diri, agama, bangsa dan negara.

Akhir kata dari saya, saya ingin mengucapkan selamat menempuh minggi ulangkaji dan seterusnya selamat berjuang di medan ‘peperangan’, menempuh peperiksaan akhir semester 2 2009/2010 ini.

Saya mendoakan agar diri saya dan semua warga UM agar mendapat kejayaan yang cemerlang sempena peperiksaan akan datang dan dipermudahkan segala cabaran kita oleh Allah S.W.T.

No comments:

Post a Comment