Sokong Plan Transformasi Negara

Sokong Plan Transformasi Negara

Sunday 18 December 2011

Plusliner bikin panass...

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia..

Sebelum ni slalu aku naik bas balik penang dr kl aku bangga bagitau org yang aku naik plusliner, sbuah bas hak milik syarikat KTB.

Tapi harini dia benar2 bikin panas dari sistem, driver dan juga penjaga/tukang kutip tiket.

Kalini naik bas yang lain macam sikit la..err nak terang lain macam pon tak reti sgt cam seat 1-6 ada 4 tapi 7-11 ni ada 3 seat je..





Aku n mak aku dapat tiket no 7b dan 7c..bila aku masuk aku cari 7b ada la 7 c takde pon ada 7e dan dua2 pon orang dah duduk. apa punya sistem yang plusliner ni pakai?? Bas sendrik no apa ada pon boleh taip salah ka??










Aku p tanya kaunter dgn memBABI buta dia kata ada seat tu n soh aku cari..bila tanya driver lak dia soh duduk je mana ada kosong..

So kami dduk aa mana ada kosong, pastu ada 2 org ni nak duduk tmpat kami(sbnarnya tempat diorang) jadi lepas explain diorang pon ok n cari tempat lain tapi masalahnya ada 1 je kosongnye..

Pas panggei 2 3 kali baru org tiket mai..bas bertolak kui 1 pa jadahnya nak mai check tiket kui 1 jugak..pas check semua tiket baru jumpa 2 org yang salah naik bass??C how careless plusliner were orang salah naik last minit bari nak detect..

Driver plak tak friendly langsung, dia stop n tak bagi info pon stop brapa lama den rasa baru 15 minit dah hon macam org gila!!

Orang nak solat, p toilet dan makan kot(dah la bertolak kui 1 sah aa tak lunch lagi).. And this really piss me off

Kemudian dua orang tadi mai sbb nk minta balik seat diorang sebab katanya tak selesa seat sekarang..tgk2 diorang dok blakang skali so aku paham sgt aa

Tapi kalo kami nak minta seat kami pon tatau seat yg mana sebab yg ada 7a 7b dan 7e saja..

Aku pon dgn slamber bawak je la mak aku p dok blakang n pulangkan seat diorang ni..

*One more, bleh plak sit blakang aku duduk blakang nih ada bunyi berdesing tah pape je..adehh..tak pcaya dengar aa dr dlm video di bawah nih..nasib baik dia kejap bunyi kejap tak..tapi tuh lagi la memningkan keadaan kan*


















Bunyi berdesing je













Ni plak sunyi ajee




Dulu aku slalu akan rekomen plusliner kalo ada kwn2 aku nak p penang dgn bas..

Tapi apa yang jadi harini benar2 memalukan dan aku dah tak rasa nak rekomen syarikat yang sangat tak teratur dan tak professional yang sula lepas tangan camtu je..

PS: ** tu updated



No comments:

Post a Comment