Sokong Plan Transformasi Negara

Sokong Plan Transformasi Negara

Saturday 10 December 2011

wuuuaaagghhh(yawning)...malasnyee...

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia..

Hari ni 10/12/2011 adalah hari sabtu yang paling tak bes sejak beberapa minggu yang lepas..huuhu..ni la akibatnya bila asyik sabtu minggu je cuti dok rumah dah takde mud nak keja so akibatnya aku kemalasan yg amat sgt bila mai keja hari ni.




Hari ni la production nak stop line F3 nih kan..janji isnin baru nak stop tapi tup2 tgh2 minggu bagitau yang sabtu nak stop dah so kami kena la 'membedah' mesin kami..ish ish ish..nih yg bosan ni..baru igt nak p tgk breaking dawn(nampak sgt ketinggalan kan) tapi nampak gayanya tak jadi la..


Selain dri tuh, aku ada appointment dgn dr utk medical checkup result aku tapi tuh pon kena postpone jugak..gara2 tugas nih..huhu apa nak buat..hidup mesti diteruskan.




Mama kata aku nih turun perangai mama, mmg keja tuh diutamakan la..dulu masa mama belum pencen(lani pon keja gak cuma keja part time yang mcm full time) dia pon mcm aku, keja bagai nak rak tapi apa pon tak dapat.




Ye lah bukan nak kata kita nih keja semata2 kejar nama atau pangkat tapi perlu la setimpal dengan pengorbanan kita kan..aku pon sama la jugak nih..mungkin sbb mcm org baru kan..sekali semua hempok bagi aku..aku la yang tanggung..




Sib bek aku ada kontraktor yang mmg mantap aa..bagi je apa kat diorang sah siap la keja tuh..hehe..jadi keja aku sebenarnya utk monitor n buat planning je..huhuh bayangkan keja mcm diorang..perghh lagi saket beb..




Tapi keja cam diorang ikut jam..lagi pulak harinih sabtu..double pay kot..so diorang pon mest aa datang punya..chinese new year pon dah dekat so nak la cari duit lebey utk chinese new year kan..hehe...kire win win situation la.




Tapi Alhamdulillah sebenarnya kerja aku skang nih banyak mendedahkan aku pada heavy industries maintanance, jadi aku banyak sangat belajar ttg mekanikal things compared to universiti mmh 90% teori je aa..main bedal hapai aa..


Tapi kat sini apa yang paling penting adalah cara kita untuk plan sesuatu kerja dan cara kita execute plan kita adalah pengajaran yang paling penting. We might fail in the first stage of our plan but how we manage to save it till we suceed at the end is the most crucial lesson of all.


Pejam celik dah dkat setahun 4 bulan aku keja sini..banyak lagi aku kena blajar dari segi decision making and troubleshooting skill dan aku harap by the end of next year (kalo aku masih keja sini) aku boleh kuasai dua skill ni.


Kalo kita pikir malas kita nih, rasanya apa keja pon tak boleh jalan n majikan kita pon mest pandang serong je pada kita..ye la masa interview nak keja punya la berjanji bagai bleh tu bleh nih, dah dapat keja sia2 kan lak.


Hidup skang bukan snng nak cari keja, lain la kita my master brilliant mcm einstein tuh mmg la majikan cari kita, kita pon takat pepasir di tepian pantai je..tak dipandang sesapa pon..jadi apa yg kita ada kita buat la sehabis baik.


Amanah pada diri dan amanah pada kerja kita itu penting, lagipon ni mmg salah satu cabang yang diajar oleh Nabi kita dalam apa jua bidan yang kita ceburi, amanah perlu ada dlm diri kita.


Oleh itu, apa guna nak merungut banyak2 bila tiba saat mcm ni..bak lirik CMB 'harus pejam mata dan buat apa saja'..heheh(ada kaitan ke??).


K sampai sini je la aku nak cot cet sket..bila2 nanti aku kebosanan aku melalut la lagi dlm blog aku nih..heheh..salam...

No comments:

Post a Comment