Sokong Plan Transformasi Negara

Sokong Plan Transformasi Negara

Tuesday 30 December 2008

Hentikan penghinaan ke atas Nabi Muhammad S.A.W

Assalamualaikum..Salam Perpaduan..

Saya dengan rasa hiba bercampur geram amat kecewa dengan umat manusia zaman sekarang yang sudah tiada rasa hormat akan sensitiviti rakyat atau kaum terutamanya bila ia berkaitan dengan Umat Islam. Seperti dinding putih, Islam semakin hari semakin berani dicemar oleh tangan-tangon kotor yang diketuai Yahudi Laknatullah itu. Tetapi apa yang menyedihkan lagi bila dikatakan umat Islam sendiri yang menghina junjungan besar kita, sungguh menyala api kemarahan dan saya yakin bukan dalam diri saya sahaja tetapi juga kepada kebanyakan umat Islam di serata dunia.

Tidak lama dahulu kita digemparkan dengan penghinaan lukisan komik Nabi S.A.W kita daripada barat seperti Denmark dan Belanda. Pada mulanya, kita bingkas bangun menyuarakan kemarahan, boikot barangan mereka. Tetapi beberapa hari selepas itu, senyap sunyi bagai ia tidak pernah berlaku malah produk keluaran negara itu makin laris di pasaran. Apa sudah terjadi, saya tujukan ini kepada pimpinan tertinggi negara agar dapat dikaji semula kekuatan negara-negara Islam bagi menentang kekejaman yang sedang ditujukan kepada kita khususnya kerajaan Islam.

Baru-baru ini pula timbul blog yang menghina Nabi Muhammad. Walaupun 'penulis' blog itu tampil menyatakan dia tidak bersalah dan tidak membuat blog tersebut, tetapi secara kaitannya, ada kemungkinan ayang penulis blog itu sendiri berasal dari dalam negara ini sendiri. Subhanallah, negara Islam yang makmur seperti Malaysia juga sudah mempunyai pengkhianat agama sebegini. Apa kelemahannya, adakah dari sekolah atau didikan agama ibu bapanya sendiri? Biarpun jika penulis itu bukan dari orang yang beragama Islam, rakyat Malaysia yang daripada agama lain sepatutnya sudah faham akan sentimen dan sensitiviti agama Islam. Sudah 50 tahun kita bersama menongkah arus untuk memajukan negara ini, jangan disebabkan satu orang pengkhianat seperti ini kita akan berpecah belah. Ingat rakan-rakan, kekuatan Malaysia berada pada perpaduan kaumnya yang menjadi kerisauan mana-mana pihak yang ingin melanggar Malaysia ini. Saya memohon pihak berkuasa agar menggunakan sepenuh kebijaksanaan dan kemajuan teknologi untuk menangkap pengkhianat ini agar 'penyakit' yang dibawanya tidak merebak kepada sesiapa lagi.

Jadi berpeganglah pada Rukun Negara kita, hormati perlembagaan dan jagalah silaturrahim sesama kita rakyat Malaysia agar kita terus aman sentosa dan bersama-sama memacu ke arah kemajuan negara.

No comments:

Post a Comment