Sokong Plan Transformasi Negara

Sokong Plan Transformasi Negara

Monday 29 December 2008

Palestin : Rintihan Umat Islam


ASAP tebal menyelubungi udara Gaza selepas dibedil jet pejuang tentera Israel dalam serangan, semalam. Gambar ehsan Berita Harian Online.

Di hari yang mulia ini, umat Islam sama-sama menyambut Maal Hijrah. Tetapi tidak semua umat Islam bergembira dengan kehadiran tahun yang baru ini. Semalam sekali lagi umat Islam dikejutkan dengan serangan udara yang dilancarkan oleh rejim zionis Yahudi Laknatullah. Serangan yang membunuh ratusan nyawa Palestin itu bagaimanapun telah dibalas pihak Hammas dengan melancarkan 150 roket ke atas negara Yahudi itu sendiri. Itu berlaku selepas tempoh gencatan senjata antara dua puak ini selama 6 bulan tamat lapan hari yang lalu.
Secara terang-terangan kita dapat lihat musuh Islam mempermainkan kita sendiri. Saudara kita dibunuh sewenang-wenangnya tanpa sekatan badan-badan dunia termasuk PBB yang merupakan boneka Amerika semata-mata. Ini menunjukkan yang umat Islam tiada lagi tempat bergantung selain sesama kita. Justeru itu perpaduan umat di sini sangat penting bagi kita meneruskan perjuangan Nabi Muhammad S.A.W sebagai khalifah di muka bumi Allah ini bagi menentang kafir jahanam ini hingga ketitisan darah kita yang terakhir.

Tetapi apa yang berlaku sekarang, dek takutkan sekatan ekonomi yang dimainkan oleh kuasa besar Amerika itu, kita longlai. Mereka secara tak langsung berjaya memecah belahkan umat Islam dan membiarkan kita melihat saudara kita merintih akibat kekejaman yang berleluasa rejim zionis ini.

Perjuangan mereka tidak akan berhenti selagi mereka belum mendapat apa kemahuan mereka. Umum tahun yang Yahudi mahu mendapatkan semula tapak Masjid Al-Aqsa, masjid yang menjadi kiblat Umat Islam yang pertama itu. Mereka tak habis-habis melancarkan serangan tak kira fizikal atau secara mental ke atas umat Islam bagi. Hasrat mereka bagi membina semula Kuil Sulaiman yang dianggap kuil suci mereka itu di atas tapak tersebut tampak bukan mudah dengan rakyat Palestin yang berani syahid mempertahankan masjid suci Islam itu sendiri. Moga Allah memberikan balasan Syurga ke atas para Syuhada' yang mempertahankan maruah Islam ini.

Taktik terbaru, mereka cuba mengubah pandangan umat Islam terutamanya yang bukan penduduk Palestin akan identiti masjid Al-Aqsa itu sendiri. Di internet, taip sahaja masjid Al-Aqsa, apa yang anda dapat? Anda pasti gambar-gambar yang di paparkan itu masjid Al-Aqsa? Sahabat yang saya kasihi, mereka dengan liciknya telah menjadikan Masjid Biru atau Dome of Rock itu sebagai 'Masjid Al-Aqsa' bagi mengalih perhatian umat Islam daripada masjid yang sebenar bagi memudahkan agenda mereka mendapatkan tapak tersebut. Rakan-rakan sekalian, saya berharap anda tidak terpedaya dengan permainan Yahudi Laknatullah ini. Sebarkan berita ini, beritahu sahabat anda, anak cucu anda kedudukan Msjid Al-Aqsa yang sebenarnya. Ceritakan perjuangan umat Islam, perit getir yang mereka lalui untuk menjaga kesuciannya daripada terus dinodai oleh tangan-tangan musyrikin ini. Semoga Allah memberikan pertolongan kepada perajurit-perajurit Islam ini bagi kita bersatu memperjuangkan hak dan membawa kembali sinar Islam itu terpancar ke segenap alam. Allahhu Akbar!!
Masjid Al-Aqsa yang sebenar

Dome Of Rock yang dikatakan sebagai 'Masjid Al-Aqsa'

No comments:

Post a Comment