Sokong Plan Transformasi Negara

Sokong Plan Transformasi Negara

Tuesday 29 November 2011

Kenapa orang sakit makan bubur..

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia..

How r u guys doing..harap semuanya sehat2 belaka..jgn jd cam saya lak..adeh perut ni xbrapa nak sedap..

Jadi sebab tu malam ni terpaksalah saya makan bubur..

Kalo kita tgk kan..org sakit ni asyik kna makan bubur je..terutamanya yg sakit perut mcm saya..ada x sesapa terpikir knpa..

Tadi masa p klinik doktor check kata perut aku ni either food poisoning or terkejut dgn makanan kl kot..hehe

So dia suggest aku makan la bubur.bila ditanya knapa dia pon jawab la bubur ni texture dia dah halus plus rencah pon tak banyak jadi perut kita pon kurang lah bkerja..hehe

Bila kurang kerja dia pon kurang lah sakitnye..al kisahnye semalam aku mengalami stomach discomfort yg teramat sgt..

Sib baik masa trip p sg chilling tu tak rasa sgt so takde aa nyusahkan ramai2 org tapi masa nak balik penang tu..adehh sampai ke mudula obloganta aku merasa kesakitannya..

Mula2 suspek angin masuk perut aa sbb hari ahad tu makan langsung tak ikut time..lunch kui 4pm dinner lak 1am..mmg terkejut aa perut aku..hehe

Pagi esoknya bangun apsal kenyang je rasa perut tapi tak figure lagi aa masuk angin..pas turun nak breakfast di hotel baru sedar sbb takde selera nk makan..mkn je la sikit n trus shoot p UM..

Jadi itulah al kisah knapa aku kena makan bubur tapi takpe aa aku mmg suka makan bubur sebab bubur tok aku masak mmg terbaek beb..

Jadi sakit ke tak mmg aku kerap aa soh tok aku buat bubur..hehe..jadi jangan aa skeptikal sgt org makan bubur tu org sakit je..hihi

Jadi semua..jaga la pemakanan anda kerana kita makan untuk hidup bukan hidup untuk makan..

No comments:

Post a Comment