Sokong Plan Transformasi Negara

Sokong Plan Transformasi Negara

Monday 31 May 2010

Kapal Diserang Bukti Israel Keji

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.

Sudah terang lagi bersuluh, hari ini Israel sekali lagi membuktikan kekejiannya di mata dunia apabila menyerang kapal yang membawa misi kemanusiaan untuk rakyat Palestin.

Serangan bermula seawal 6 pagi waktu tempatan, apabila komando yang turun daripada helekopter turun dan mula mencuba untuk merampas kapal-kapal itu.

Mereka pada awal berjanji untuk memberi amaran sebelum mengambil alih kapal jika sukarelawan masih berdegil nyata tidak mengotakan janji mereka apabila mereka terus menyerbu tanpa belas kasihan.

Sehingga sekarang dilaporkan 16-20 orang sudah maut dan lebih kurang 30 orang sukarelawan yang terdiri daripada pelbagai warganegara mengalami cedera parah.

Kapal misi kemanusiaan yang tidak mempunyai sebarang senjata diserang serupa mereka membawa bantuan bom dan nuklear buat penduduk Palestin jika dilihat daripada tindakan askar komando Israel.

Tindakan ini adalah tindakan yang menyalahi undung-undang hak manusia dan negara yang sering mengagungkan undang-undang ini seperti Amerika Syarikat sepatutnya mengambil tindakan segera.

Dek terikat dengan perjanjian dan perdagangan besar bersama Israel, negara-negara besar dunia dilihat kaku melihat sukarelawan tidak bersalah ini dilayan bak anjing sahaja.

Mahu atau tidak hanya dunia Islam yang masih berupaya dan seharusnya mereka melalui OIC perlu bingkas mengambil tindakan atas perilaku biadab askar Israel ini.

Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) juga diseru agar tidak duduk diam sahaja melihat pencerobohan hak asasi manusia ini berlaku di depan mata mereka tanpa sebarang persoalan dibuat ke atas Israel.

Kita menuntut keadilan yang sebaiknya buat saudara di atas kapal misi kemanusiaan itu dan kita mengharapkan semua mereka selamat sampai di Gaza bagi menghulurkan bantuan.

Mari sama-sama kita mendoakan keselamatan mereka dan moga mereka yang meninggal dunia akan mendapat gelaran syahid dan memperoleh kedudukan yang istimewa di sisi Alla S.W.T.

No comments:

Post a Comment