Sokong Plan Transformasi Negara

Sokong Plan Transformasi Negara

Thursday 5 March 2009

JTK Bantu Pulang Wang Pada Penghuni

Assalamualaikum dan Salam Perpaduan

Pada hari Isnin lalu (2/3/2009), seorang warga Astar, saudari Aishah telah menjumpai sejumlah wang bernilai RM 50 berdekatan tangga Blok B dan disampaikan kepada saya melalui JIK kolej, saudara Zulkarnain. Terima kasih dan syabas atas sikap jujur anda.


Sehari selepas itu, tuan punya wang itu dapat dikenal pasti dengan bantuan wakil tingkat dan saya sendiri menyerahkan semula wang itu kepada saudari tuan yang empunya wang tersebut.

Apa yang ingin saya maklumkan adalah anda sepatutnya melaporkan sebarang jenis kehilangan ataupun kemalangan yang anda hadapi.

Jika anda berasa segan melakukan laporan ataupun aduan terus kepada pihak pejabat mahupun penyelia, anda boleh memberitahu wakil tingkat ataupun ahli JTK sendiri. Ini bagi memudahkan kami mengenal pasti tuan punya barang yang dijumpai.

Selain itu, saya ingin menasihatkan warga ASTAR khususnya dan masyarakat kampus amnya agar menjaga keselamatan anda dan menjaga keselamatan barang peribadi anda.

Anda diminta agar mengunci pintu bilik anda jika hendak keluar walaupun sekejap dan mengunci kenderaan anda dan lengkapi ia dengan sistem keselamatan yang bermutu.

Baru-baru ini dilaporkan ada unsur pukau telah digunakan bagi memperdayakan mahasiswa/i serta beberapa kejadian jenayah seperti rompakan dan ragut.

Pihak Keselamatan UM dalam usaha meningkatkan kekuatan mereka bagi membanteras segala unsur jenayah ini. Tambahan pula mereka akan mendapat bantuan SUKSIS selepas ini.

Oleh itu, anda perlu bertanggungjawab atas keselamatan anda dan pastikan anda mempunyai nombor telefon yang penting seperti balai polis berdekatan ataupun pihak keselamatan UM sendiri.

Sentiasa peka dengan persekitaran dan elakkan kecuaian, ini mampu menyelamatkan anda daripada keadaan yang tidak diingini.

ASTAR is FIRST!
UM is ONE!!!

No comments:

Post a Comment