Sokong Plan Transformasi Negara

Sokong Plan Transformasi Negara

Wednesday 4 March 2009

Malam Penganugerahan Astar Fasa 1

Assalamualaikum dan Salam Perpaduan

Malam ini akan memberi sedikit kelainan kepada penghuni kolej kerana malam ini akan diadakan Malam Penganugerahan Astar Fasa 1 (MPA 1) bertempat di Dewan Tun Perak, Kolej Kediaman Pertama pada jam 7.45 malam.

Majlis ini dijangka akan dirasmikan oleh Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar & Alumni, Prof. Madya Datuk Dr. Azarae Bin Haji Idris.

MPA secara umumnya diadakan bagi menanugerahkan penghuni Astar yang telah memberi komitmen yang baik serta telah menabur jasa kepada kolej.

Ini sebagai satu inisiatif pihak kolej yang baik bagi menghargai para penghuni atas usaha gigih mereka sepanjang sesi ini.

Malam yang gilang gemilang ini terbahagi kepada 2 fasa di mana fasa kedua akan dianjurkan pada 7 Mac akan datang.

Projek yang menjadi satu kepastian di kolej ini merupakan antara projek yang dinanti-nantikan oleh seluruh warga ASTAR baik yang senior mahupun yang junior.

MPA1 dengan tema ‘Egypt Night’ kali ini bagi saya sungguh unik. Ini kerana Egypt atau Mesir merupakan salah satu tamadun awal yang gemilang di dunia ini.

Oleh itu, kita perlu ambil iktibar daripada tema ini, bukan sekadar mengenakan pakaian yang cantik dan padan dengan tema tetapi terus berusaha seperti orang-orang Mesir terdahulu yang maju dari pelbagai bidang.

Bersesuaian dengan tema ini, saya menyeru rakan-rakan warga ASTAR agar kita terus berusaha mencapai kejayaan dan menjadi insan yang berguna apabila kita menjejak keluar daripada Uniperdana kesayangan kita ini.

Bak kata pepatah, belajar atau bekerja bersungguh-sungguh seakan-akan anda akan hidup seribu tahun lagi tetapi beribadah bersungguh-sungguh seakan-akan anda akan mati pada keesokan harinya.

Terlebih dahulu, saya ingin mengucapkan tahniah dan syabas kepada penghuni ASTAR yang akan menerima anugerah pada malam ini. Kepada yang tidak bernasib baik, jangan risau. MPA 2 masih ada dan tahun ini akan diadakan di Hotel Crown Plaza Mutiara, Kuala Lumpur. InsyaAllah, jika dipanjangkan umur kita akan bertemu lagi di sana.

ASTAR is FIRST!
UM is ONE!!!

No comments:

Post a Comment