Sokong Plan Transformasi Negara

Sokong Plan Transformasi Negara

Wednesday 27 May 2009

Katakan Tidak Pada Chin Peng!!

Assalamualaikum Dan Salam Perpaduan

Terkejut sejenak saya membaca artikel di surat khabar baru-baru ini berkenaan cadangan terbuka untuk kerajaan Malaysia membenarkan bekas setiausaha agung Parti Komunis Malaya (PKM), Chin Peng masuk kembali ke Malaysia.

Memang kala usia negara makin tua, pemikiran pemimpinnya juga mungkin makin nyanyuk dan lupa apa itu sejarah dan bagaimana peritnya perajurit negara mempertahankan dan mengorbankan diri demi mencapai kemerdekaan ini.

Saya dengan ini mengutuk sekeras-kerasnya cadangan membenarkan makhluk keji ini semula ke Malaysia tidak kira ini cadangan daripada pihak mana sekali pun dan saya yakin mahasiswa anak bangsa negara ini semua akan bersama-sama saya setuju mempertahankan bumi berdaulat daripada dijijak orang sehina Chin Peng itu.

Apa mereka sudah lupa bagaimana PKM dengan kejam membunuh dan mengambil kesempatan atas kekalahan Jepun.

Mereka keluar daripada hutan persembunyian, membunuh, merogol dan merompak harta orang yang tidak berupaya melawan balik dan ini semua adalah orang-orang yang dipimpin Chin Peng.

Ramai perajurit negara yang tumbang akibat perbuatan terkutuk mereka dan adakah ini cara kita membalas jasa mereka yang bekorban pada negara? Membenarkan penderhaka sebegini datang melangkah dan memijak bumi tercinta ini! Sudah tentu sama sekali jawapannya adalah TIDAK!

Walau apa jua sekalipun, negara kita adalah negara Islam dan Islam menolak sepenuhnya sebarang ideologi Komunis yang sama sekali bertentangan jauh dari pegangan akidah Islam.

Saya menyeru rakyat Malaysia umumnya agar menolak cadangan ini dan bersama-sama kita berdiri teguh di belakang kerajaan Malaysia agar mempertahankan keputusan yang Chin Peng sememangnya adalah haram dan tidak boleh masuk ke dalam Malaysia.

Kita boleh berkompromi dalam bidang dan hal lain tetapi bukan dalam hal ini kerana ini berkait dengan semangat perjuangan, perasaan bekas perajurit, ahli keluarga dan rakyat Malaysia umumnya.

Pemimpin yang bijak harus tahu bahawa untuk senangkan hati segelintir orang, bukan dengan cara mengguriskan hati majoriti yang lain kerana ini menampakkan bertapa jahilnya seorang itu bergelar pemimpin.

Ramai ahli negarawan dan perajurit negara bangun menyuarakan suara hati mereka agar kerajaan Malaysia menolak cadangan kemasukkan Chin Peng kerana ini akan membangkitkan kemarahan dan perasaan tidak puas hati di kalangan anggota keluarga lebih 50,000 anggota tentera dan polis yang terkorban menentang PKM ketika zaman darurat.

Saya meminta agar Pengerusi Parti Gerakan Pulau Pinang, Dr. Teng Hock Nan untuk menarik semula cadangan ini kerana ia jelas tidak memberi manfaat kepada negara dalam apa jua bidang dan meminta maaf secara terbuka pada rakyat Malaysia kerana mengeluarkan cadangan yang mengguriskan hati semua pihak terutamanya perasaan anggota pasukan keselamatan negara.

Kali ini, saya menyokong Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi selaku Menteri Pertahanan Malaysia yang menentang sebarang usaha membenarkan Chin Peng kembali ke negara ini.

Wahai rakan dan taulan, jangan biar bumi kita dipijak dan dihina lagi, ayuh bangun dan bersatu untuk menunjukkan yang kita sebenarnya tidak akan berkompromi jika hal yang berkaitan isu keselamatan dan ketenteraman negara ini diganggu gugat tak kira daripada pihak mana sekalipun, kami tetap akan pertahankan NEGARA kami.

No comments:

Post a Comment