Sokong Plan Transformasi Negara

Sokong Plan Transformasi Negara

Friday 3 April 2009

Tahniah Dato’ Seri Najib Tun Abdul Razak, Pedana Menteri Malaysia Ke-6

Assalamualaikum dan Salam Perpaduan

Hari ini akan menjadi hari yang besejarah dalam kalender negara kita apabila Dato’ Seri Najib Tun Abdul Razak (DS Najib) bakal ditabalkan dan mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri Malaysia Ke-6.

Saya mewakili suara ASTAR ingin mengucapkan sekalung tahniah terhadap DS Najib atas pelantikan beliau dalam memegang jawatan nombor satu dalam kerajaan Malaysia.

Tidak dilupakan ucapan jutaan terima kasih dan setinggi-tinggi penghargaan kepada Perdana Menteri Malaysia ke-5 iaitu Tun Abdullah Hj. Ahmad Badawi yang telah memimpin negara dengan jayanya dan membawa pelbagai jenis perubahan terutamanya dari segi sahsiah dan integriti rakyat Malaysia.

Saya secara peribadinya mengharapkan DS Najib akan meneruskan kepimpinan dan menjalankan tanggungjawabnya di tahap yang terbaik seperti yang pernah dipikul oleh ayahanda beliau, Tun Abdul Razak, Perdana Menteri Malaysia ke-2.

DS Najib yang terkenal dengan dengan ilmu kepimpinan dan semangat berpolitiknya tidak lari dari kelemahan-kelemahan yang jelas dan nyata kerana beliau juga insan biasa ciptaan Allah sama seperti kita semua.

Oleh itu, saya mengharapkan agar seluruh rakyat Malaysia memberi sokongan padu pada DS Najib agar beliau dapat memimpin negara dengan adil, tegas, dedikasi dan berkebajikan.

Kita berhak menegur mana-mana pemimpin jika beliau tidak menjalankan tugas dengan baik tetapi gunakan saluran yang betul dan cara yang terbaik kerana negara kita merupakan negara yang demokrasi dan terbuka untuk sebarang pendapat.

Semoga pelantikan beliau yang akan diadakan pada hari ini akan memberi sedikit sebanyak impak pada kerajaan supaya lebih menitikberatkan unsur kebajikan dan kembali kepada rakyat untuk memenangi semula hati rakyat.

Akhir kata, sekali lagi saya ingin ucapkan tahniah dan syabas kepada DS Najib. Semoga Dato Seri akan terus mengutamakan aspirasi rakyat memacu negara ke arah kejayaan.

No comments:

Post a Comment