Sokong Plan Transformasi Negara

Sokong Plan Transformasi Negara

Wednesday 4 February 2009

Khas Buat Pelajar Pergigian Kolej Pertama

Assalamualaikum dan Salam Perpaduan

Baru-baru ini ada sedikit kekeliruan apabila khabar pelajar pergigian cuti pada minggu pertama bulan Mac depan baru diperoleh sedangkan persiapan Malam Penganugerahan Astar (MPA) 1 dan 2 sudah giat dijalankan.

Untuk pengetahuan semua tarikh MPA 1 adalah pada 4/3/2009 dan MPA 2 pada 7/3/2009. Ini bertindih dengan cuti pelajar Pergigian iaitu pada 28/2/2009 – 9/3/2009.Oleh sebab itu, berkat perbincang pelbagai pihak, kami telah mendapat penyelesaian yang sedemikian:
1. Pelajar Pergigian dibenarkan menginap di kolej secara percuma sepanjang minggu cuti mereka, tetapi mereka hanya disediakan makan malam sahaja. Tetapi anda tetap perlu ’check-out’ pada 27 atau 28 Mac(akan diberitahu kelak) dan ’chek-in’ kembali mengikut prosedur.

2. Pelajar pergigian boleh pulang ke rumah dan kembali ke kolej untuk menghadiri MPA 1 dan 2.

3. Setiap pelajar akan dikenakan bayaran dalam lingkungan RM80-RM100 (mengikut harga hotel) untuk MPA2, jadi saya sarankan anda menyertai MPA2 kerana wang akan dipotong dari akaun anda tak kira jika awak datang atau tidak.

Saya bersama barisan JTK sudah bertemu dengan beberapa Astarian pelajar dari fakulti pergigian, Andereas dan Firdaus (wakil tahun 1), Nagaletchumi dan Chng Chia Chee (wakil tahun 2) manakala saya telah jemput Em Farhan mahupun Khiratti untuk mewakili tahun 3 dan senior lain tetapi mereka gagal hadir ke pertemuan jam 8 malam semalam untuk saya terangkan hal ini pada mereka dan disampaikan kepada pelajar yang lain. Notis akan dikeluarkan sedikit masa lagi. Jika ada yang sudah merancang untuk balik kampung, mungkin anda dapat menimbangkan keputusan anda semula.

Saya mewakili JTK meminta maaf atas segala kesulitan yang berlaku. Kami mendapat tahu hal ini semalam, itupun pelajar pergigian ’baru teringat’ untuk beritahu kami malah ada ramai yang masih tidak tahu hal ini. Saya meminta pertolongan para pengarah untuk berbincang bersama pihak pentadbiran dan ini adalah hasil yang terbaik kami peroleh buat masa ini. Jika ada sebarang keputusan terkini akan dimaklumkan dan anda diminta supaya sentiasa peka dengan notis yang bakal ditampal. Sekian, harap maklum.

No comments:

Post a Comment