Sokong Plan Transformasi Negara

Sokong Plan Transformasi Negara

Monday 9 February 2009

Teks Ucapan Sempena Kempen Keselamatan

Terima kasih pengerusi majlis. Yang berusaha, Dr. Woo Chaw Seng, pengetua kolej kediaman pertama, Cik Hasniah Daud, penyelia penasihat Kempen Keselamatan, barisan penyelia, barisan pembantu penyelia, saudari pengarah, Ng Seow Wei, JIK, JTK dan tak dilupakan hadirin para ASTARIAN sekalian, Assalamualaikum W.B.T dan selamat sejahtera.

Syukur ke hadrat ilahi, projek kempen keselamatan dapat dijalankan dengan jayanya. Tahniah dan syabas kepada tenaga penggerak projek ini, daripada pengarah hingga kepada semua ahli jawatankuasa, komitmen yang telah anda berikan harapnya telah dibalas dengan pengalaman yang sangat bermakna sepanjang penglibatan anda dalam projek ini.

Kempen keselamatan kali kedua ini sebenarnya amat bagus terutamanya pada kita untuk didedahkan kepada pihak berkuasa seperti Polis, Tentera dan Bomba. Ini adalah peluang yang telah tersedia bagi kita mengajukan sebarang pertanyaan pada pihak berkuasa ini jika ada sebarang keraguan supaya kita tidak membuat sebarang tuduhan tidak berasas pada mereka. Sesungguhnya tanpa badan-badan keselamatan ini maka tak mungkin negara kita boleh aman dan damai sehingga ke hari ini.

Tidak ketinggalan demostrasi seni mempertahankan diri. Suatu inisiatif yang baik telah di buat oleh ajk untuk membawa demonstrasi ini ke kolej kita. Kita tahu kadar jenayah dalam negara kita sekarang semakin membimbangkan. Justeru itu, kita mungkin dapat mengelakkan diri daripada sebarang keadaan bahaya seperti ragut, rompakan dan lain-lain jika kita ada kemahiran seni mempertahankan diri. Selain itu ia dapat melatih kita untuk menjadi lebih berdisiplin, berkeyakinan dan menyihatkan tubuh badan kita juga.

Apa yang paling penting dalam perjalan suatu projek dan yang selalu saya sebut adalah penekanan pada perpaduan kita sesama penghuni kolej. Dengan adanya program seperti Explore Race dan lain-lain, dapat memupuk semangat kerjasama antara kita sekaligus meningkatkan lagi perpaduan antara kita selain menambah lebih banyak kenalan yang mungkin selama ini kita tidak tahu sama ada itu pelajar kolej kita atau tidak.

Akhir kata, saya sekali lagi mengucapkan tahniah pada semua ajk atas bimbingan Cik Hasniah atas kejayaan anda menganjurkan satu kempen yang baik ini dan diharapkan akan ada kesinambungan di masa depan, mungkin dengan membawa lebih banyak pihak luar masuk ke sini. Ini bukan sahaja dapat memberi lebih ilmu dan pengalaman kepada penghuni kolej kita malah ini satu langkah baik memperkenalkan kolej kita kepada pihak di luar sana. Sekian Wabillahi Taufik Walhidayah, Assalamualaikum W.B.T..

No comments:

Post a Comment