Sokong Plan Transformasi Negara

Sokong Plan Transformasi Negara

Friday 27 February 2009

Penambahbaikkan Berterusan ASTAR

Assalamualaikum dan Salam Perpaduan

Semalam di dalam Mesyuarat Pentadbiran, saya telah menyuarakan beberapa perkara yang saya anggap penambahbaikkan berterusan bagi penghuni ASTAR ini.

Pertama berkenaan bumbung Laman DE. Ini menjadi kerisauan apabila tempat yang banyak kegunaan ini terpaksa dielakkan jika berlakunya hujan akibat masalah kebocoran bumbungnya.

Justeru itu, saya telah meminta agar ia diperbaiki. Menurut Pn. Kasmah, kolej masih menunggu surat berkenaan Tabung Penyelengaraan kolej bagi membiayai penambahbaikkan ini.

Dengan ini, saya harap para penghuni bersabar kerana hal ini sedang dalam tindakan kolej.

Kedua adalah berkenaan kekerapan ketiadaan elektrik. Ini memberi kesan yang lebih kepada penghuni aras B200.

Blok B mempunyai masalah elektrik sejak awal semester disebabkan kurangnya masa kontraktor untuk menjalankan pemerhatian. Akan tetapi Hampir keseluruhan Blok B sudah dalam keadaan baik kecuali aras B200.

Menurut Pn. Kasmah, ini berlaku mungkin disebabkan penghuni menggunakan alatan elektrik yang tidak dibenarkan oleh pihak kolej menyebabkan ‘overload’ di aras tersebut yang sememangnya tidak stabil.

Oleh itu saya nasihatkan rakan-rakan agar tidak menggunakan barangan seperti seterika, TV ataupun alatan larangan lain di dalam bilik.

Ketiga adalah mengenai tong sampah bertutup di Blok C. Saya mendapati Blok C tidak mempunyai tong sampah bertutup hingga menyebabkan bau yang tidak enak di blok tersebut terutamanya di tandas.

Sehubungan dengan itu, Pn. Kasmah menyatakan beliau akan membekalkan secepat mungkin di Blok C dan di aras yang tidak ada. Jika ada sebarang aras yang tidak ada, sila beritahu pada saya.

Berkenaan ‘wireless’ yang tidak stabil, saya harap para penghuni bersabar. Anda sekarang boleh melayari menggunakan sambungan WIFI_08_STUD. Jangan menggunakan sebarang nombor IP sendiri dan gunakan nama dan kata laluan Perdanamail anda untuk ‘Login’ ke internet.

PTM masih dalam rangka kerja penambahbaikkan wireless mungkin menyebabkan gangguan di beberapa blok dalam kolej kita. Oleh itu saya sekali lagi menyeru rakan-rakan bersabar dan jika ingin membuat sebarang bantahan, anda boleh melayari ptmhelpdesk.um.edu.my

Berkenaan isu makanan, kolej sudah menampal menu baru di papan kenyetaan sebelah pintu ke Dewan Makan. Menurut Pengerusi JKP KEMAS, saudari Hidayah, beliau sudah menampal juga 1 salinan di papan kenyataan JKP KEMAS tetapi atas sebab perbuatan khianat, menu itu telah dicabut oleh orang yang tidak dikenali.

Saya mendoakan orang mencabut menu itu agar memulangkan barang yang ‘dipinjam’ dan moga Allah merahmati beliau.

Masalah makanan yang berulang Insyaalah tidak akan berulang lagi. Ini kerana timbul salah faham pada 2 minggu yang lepas berkenaan jumlah pelajar di kolej pada hujung minggu tersebut. Saya harap perkara ini selesai dan jika terdapat sebarang respon sila hubungi saya.

Saya juga mengetahui yang ada beberapa orang penghuni yang alergi dengan asap menghapus pembiakan nyamuk (‘fogging’). Oleh itu ingin saya beritahu ‘fogging’ ini akan dijalankan pada setiap hari pertama bekerja pada setiap bulan bermula jam 7.00 pagi.

Oleh itu kepada sesiapa yang mempunyai masalah kesihatan atau alergi harap anda boleh mengambil langkah berhati-hati yang sebaiknya.

Ini merupakan beberapa agenda yang telah dibicarakan oleh saya. Jika ada penghuni yang mempunyai persoalan atau masalah, boleh terus hubungi saya di talian telefon, email, YM mahupun saluran blog ini agar kami sentiasa dapat memberi perkhidmatan terbaik.
*Terbaru: Tong sampah bertutup di Blok C sudah di sediakan dan masalah elektrik di Laman Santai sudah diselesaikan.

ASTAR is FIRST!
UM is ONE!!!

No comments:

Post a Comment